اخبار شهرستان لامرد

ساخت وبلاگ

کد مطلب 3825- ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۴۹

گزارش تصویری/

لامردی های خواستار اجرای قانون / الحاق اجرایی شود

در دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان هزاران نفر از روزه داران لامردی با حضور در مصلای نماز جمعه این شهر خواستار اجرایی شدن مصوبه قانونی شورای عالی امنیت ملی در خصوص 5 روستای ساحلی هرمزگان به استان فارس شدند و همچنین با در دست داشتن شعار ها و دست نوشته هایی اعتراض خود نسبت رفتار ها و تحرکات تنش زا و غیر قانونی مسولین هرمزگانی نشان دادند. گفتنی است الحاق فارس به دریا چند صباحی است به مرحله اجرایی خود در آمده و مسئولین استان فارس از مسئولین شهرستان خواسته اند تا به 5 روستای الحاقی خدمات شایسته ای داشته باشند.

 

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 120 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 23:24

کد مطلب 3826- ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۲۱

فرماندار لامرد عنوان كرد:

پيگيري قضايي حمله افراد ناشناس به مسئولان لامردي/ مصوبه اتصال فارس به خليج فارس متوقف نشده است

فرماندار شهرستان لامرد از پيگيري قضايي حمله موتورسواران ناشناس به مسئولان لامردي در حين بازديد از مناطق الحاقي به اين شهرستان خبر داد.

لامـــــرود - عبدالرضا منصوري شامگاه پنجشنبه 27 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: اتصال استان فارس به خلیج فارس از مصوبات شورایعالی امنیت ملی است که هيئت وزيران آن را تصويب و مقام معظم رهبري نيز تاييد فرموده‌اند، اين مصوبه توسط معاون اول محترم ریاست جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده و جنبه اجرایی پیدا کرده است.

منصوری ادامه داد: به دنبال ابلاغ این مصوبه به وزارت کشور، این مصوبه برای اجرا به دو استانداری هرمزگان و فارس ابلاغ شده است و بعد از آن نیز هیچ دستوری مبنی بر توقف آن وجود ندارد.

فرماندار لامرد در خصوص حواشي ايجاد شده هنگام بازديد مسئولان لامردي از روستاهاي الحاقي به اين شهرستان، گفت: ستاد ویژه اجرای الحاق در استانداری فارس تشکیل و مقرر شده بود آخرین وضعیت مناطق الحاقی، کمبودها و برنامه‌های آتی توسط فرمانداری لامرد تهیه شود. بازديد از مناطق الحاقي به‌شكل منظم و از زمان ابلاغ مصوبه انجام شده و موضوع جديدي نيست.

وی افزود: تعدادی از مسئولین اداره‌هاي شهرستان لامرد با هدف بازديد به اين مناطق عزيمت كرده بودند كه متاسفانه مورد هجوم عده‌ای موتورسوار سازماندهی شده که از بخش‌های اطراف آمده بودند، قرار گرفتند. در این حادثه خساراتی نیز وارد شده که از طریق دستگاه قضایی و نهادهای مربوطه پیگیر آن خواهیم بود.

رئیس شورای تأمین شهرستان لامرد گفت: حضور مسئولان لامرد در این مناطق قانونی است و برای اجرای قانون و خدمت رسانی به مردم از کسی اجازه نمی گیریم. اگر کسی مدعی است دستور توقف این مصوبه صادر شده، خودش باید پاسخگو باشد. توقف مصوبه صحت ندارد.

منصوری در ادامه با بیان اینکه مسئولان محترم هرمزگان باید با خویشتن داری تابع قانون و مجری آن باشند، گفت: آنچه مسلم است عزم بر اجرای مصوبه قرار گرفته و نباید عده‌ای با تحریک مردم و عوام فریبی و به راه انداختن شانتاژ خبری افکار عمومی را فریب دهند چرا که در تقسیمات کشوری منافع ملی و نظام به هر موضوع دیگری ارجحیت دارد و این مختص هرمزگان تنها نیست و برای فارس نیز اتفاق افتاده است.

وی افزود: در راستای اجرای این مصوبه استانداری فارس نیز دستور خدمت رسانی به مناطق الحاقی را صادر کرده و وظیفه قانونی ما اجرای این مصوبه و خدمت رسانی به اهالی محترم مناطق ملحق شده به فارس است.

رئیس شورای تأمین لامرد با بیان اینکه لامرد همواره دین خود را به انقلاب و نظام به خوبی ادا کرده است، افزود: هرگز مرعوب فضا سازی‌های کاذب رسانه‌ای نخواهیم شد و با حفظ آرامش و امنیت مجری قانون هستیم و در این خصوص از همه مسئولان استان به خصوص مجمع نمایندگان فارس می‌خواهیم این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: نجابت مردم فارس و مسئولان آن و مقدم دانستن حفظ وحدت و امنیت منطقه باعث شده تاکنون پاسخی به برخی اقدامات تخریبی سازماندهی شده و سخنان ساختارشکنانه عزیزان در استان هرمزگان داده نشود اما این مطلب نباید حمل بر موضوعات دیگر شود.

فرماندار شهرستان لامرد بیان کرد: ما تابع قانون هستیم و به عنوان نماینده عالی دولت و مجری قانون وظیفه داریم پیگیر مصوبات دولت محترم و مطالبات به حق مردم باشیم.

به گزارش ایسنا پنج روستای تنبو شمالی، تنبو جنوبی، اکبری، فارسی و سورباش از توابع بخش کشکنار شهرستان پارسيان استان هرمزگان، براساس مصوبه‌ رسمي هيئت وزيران و تاييد شوراي عالي امنيت ملي، به فارس ملحق شده بود كه طي هفته‌هاي گذشته اين مصوبه اجرايي شده است.

منبع: ایسنا

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 122 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 23:24

کد مطلب 3827- ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۴۰

امام جمعه لامرد با توجه به اتفاقات اخیر پیرامون الحاق هشدار داد:

جوانان را احساساتی نکنید/ با این گونه تحرکات خودتان محکوم هستید

نماز جمعه این هفته شهر لامرد با توجه اتفاقات چند روز اخیر حال و هوای دیگری داشت.

لامـــــرود- دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان شهر لامرد امروز حال و هوای دیگری داشت.


پس از اتفاقات چند روز گذشته و بی حرمتی، توهین مسولین هرمزگانی به مسئولین و مردم شهرستان لامرد در خصوص موضوع الحاق قانونی 5 روستای اکبری ، فارسی ، سروباش ، تمبو جنوبی و تمبو شمالی به استان فارس که مصوبه شورای امنیت ملی را دارد روزه داران لامردی با حضور گسترده در نماز جمعه اعتراض خود را به این رفتار های غیر قانونی از سوی مسئولان هرمزگانی نشان دادند.


هفته گذشته معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در نامه ای خطاب به مسئولان شهرستان لامرد رسما عملیات اجرایی مصوبه قانونی شورای امنیت ملی را کلید زد و فرماندار لامرد نیز در شورای اداری این شهرستان از تمام مسئولان خواست همه توان و تلاش خود را برای خدمات رسانی مناسب به مناطق الحاقی به فارس به کار بندند.


امام جمعه لامرد نیز به جهت اهمیت موضوع محور اصلی خطبه سیاسی نماز جمعه امروز را به این مسئله اختصاص داد و با بیانی محکم و استوار اظهار داشت: پس از چهاربار تصویب ، این بار معاونت سیاسی استانداری و با نظر شخص استاندار وارد برنامه شده بود .


وی تذکری هم به برادران اهل تسنن داد و گفت: من به شما تذکرمیدهم که ای برادران اهل تسنن زندگی خوبی دارید ودر سایه امنیت وآسایش جمهوری اسلامی ایران بهترین زندگی و بهترین استفاده ها رامیکنید.


حواستان راجمع کنید، جوانان راتحریک نکنید، چون جوان زود احساسی میشنوند شما به نتیجه آن بیاندیشید.
وی در ادامه گفت : این گونه تحرکات اولا خودتون محکوم خواهید شد وثانیا این که نظام باکسی شوخی نداردو برخورد خواهدکرد.
شهیدی  اشاره ای هم به سخنان مضحکانه  آمریکاییها کرد وگفت :امریکایها گفتند برجام را پاره میکنیم.....که رهبری در جواب چه زیبا فرمودندکه ما آن را آتش میزنیم.


خطیب نماز جمعه لامرد نصیحتی هم به برادران اهل تسنن کرد و گفت: من نصیحت میکنم مبادا بچه ها وجوانان را احساساتی کنید و این رابدانید ما در هیچ مسئله ای از حق مان کوتاه نخواهیم آمد واگر نظام بخواهد محاکمه کند محاکمه میکند واین حقی ست که قانون به او این اجازه را داده است.


وی در ادامه به ماندگاری خلیج فارس وحضورهمیشگی مردمان این منطقه درکمک به ساحل نشینان گفت:این خلیج فارس که خلیج فارس مانده است؛مدیون  پیرمردهای قدیمی ماست که وقتی ناوهای انگلیسی خواستند به ساحل برسند با تفنگهای قدیمیشان جلوی آنها را گرفته٫گرچه که انگلیسیها در این امر مهم نامردی کردند و 80نفر از نیروهای خوب ما را که در لنج چوبی  بوده٬آن را شکسته وآن دلیرمردان را غرق نمودند.ما از آنها طلب کاریم و این انگلیسیها وآمریکاییها غارت کننده این مملکت هستند.


وی درجمع بندی سخنان خود درمورد الحاق درحالی که عده ای از مردم به صورت خودجوش دست نوشته هایی همچون :خلیج فارس بدون فارس بی معناست.

منافع ملی رافدای اهداف ومنافع شخصی نکنید.

چرا استاندار و فرماندار هرمزگانی دربرابر مصوبه دولت مقاومت میکند؟؟؟؟؟؟
الحاق مطالبه همه مردم فارس است و ..در دست داشتند، گفت: دولت کارش رابه نحو احسنت ومنطقی انجام دهد؛و همه درمقابل قانون تسلیم باشند
وآن چیزی که قانون جمهوری اسلامی ایران گفته مسلم الاجراست*.
وی به قدرت رهبری و جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند وگفتند: ما در منطقه ابرقدرت هستیم زیرا هم نیروهای مستعد ودانشمندان بزرگی همچون شهید دکتر مصطفی چمران داشته وداریم وهم قدرت نظامی ومقابله بادشمن داریم وهم آماده ایم که رهبری هرگونه فرمانی بدهد آن را اجرا کنیم.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 145 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 23:24

کد مطلب 3823- ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۱۱

توصیه متخصص قلب و عروق به روزه داران؛

قطع خودسرانه دارو ممنوع/در خوردن مواد غذایی شتاب زده نشویم/گرمای هوا را با مصرف آب کافی کنترل کنید

حذف خودسرانه دارو و یا تغییر زمان مصرف در ماه مبارک رمضان از سوی بیماران باعث اختلال در روند درمان خواهد شد.

لامـــــرود/سید محمد حقایقی – مردم شهرستان های لامرد و مهر به مانند دیگر نقاط کشور از اعتقادات بالایی در خصوص به جا آوردن فریضه روزه در ماه مبارک رمضان برخوردار هستند و علیرغم گرمای بسیار زیاد در این ایام با تحمل درد و بیماری حاضر به دست کشیدن از اعتقادات خود نیستند.

اما باید به این نکته توجه کرد که روزه برای بهبود سلامت جسمانی و روحی واجب شده است از همین رو نباید با رفتار های اشتباه به مانند پرخوری ها ، اسراف و یا در نظر نگرفتن بیماری بدن خود را در معرض آسیب های جدی قرار بدهیم.

متاسفانه شاهد هستیم برخی از بیماران با نپذیرفتن هشدار ها و توصیه ها در خصوص روزه گرفتن بی محابا و مراقبت نکردن و همچنین قطع دارو اقدام به انجام این فریضه الهی می کنند، حذف خودسرانه دارو و یا تغییر زمان مصرف در ماه مبارک رمضان از سوی بیماران باعث اختلال در روند درمان خواهد شد.

دکتر علی احمدی در همین خصوص طی گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: مصرف دارو خوراکی در طول روز از سحر تا افطار باعث باطل شدن روزه می شود مگر دارو های پوستی و موضعی که جذب گوارشی ندارد و موجب باطل شدن روزه نمی شود.همچنین مصرف قطره های که به حلق برسند به عنوان مثال قطره بینی باعث باطل شدن روزه می شوند.

باید به سرم های خوراکی و آمپول های تقویتی هم اشاره کنم اما آمپول های انتی بیوتیک و چرک خشک کن موجب از بین رفتن روزه نمی شود.


متخصص قلب و عروق در خصوص قطع خودسرانه دارو هشدار داد و اظهار کرد: دارویی هایی که به دستور پزشک مبنی بر مصرف در ساعت های خاص داده می شود به هیچ عنوان نباید قطع شوند و قطع خودسرانه دارو اشتباه است.


وی با بیان اینکه برخی از بیماران می توانند ساعات مصرف داروی خود را تغییر دهند اضافه کرد: افرادی که مبتلا به بیماری های گوارشی، فشار خون بالا می توانند با دستور پزشک داروهای خود را در شب استفاده کنند و با تغییر ساعت برخی از دارو های خود که الزام مصرف در ساعاتی خاص ندارند، در این ماه مبارک فریضه روزه را به جای آورند.


دکتر احمدی همچنین یادآور شد: قطع دارو بیماران کلیوی، قند خون ، قلبی ، مشکلات داخلی ، سرطانی و ...نباید به هیچ عنوان انجام پذیرد و انجام این امر بسیار خطرناک است.


این فعال حوزه پزشکی در خصوص اینکه چه کسانی مطلقا نباید روزه بگیرند، اظهار داشت : بیماران کلیوی و بیمارانی که نیاز است آب بیشتری به بدن آن ها برسد و بیمارانی که قند خون غیر قابل کنترل دارند روزه داری برای آنان مضر است.
وی به بیمارانی که در این ماه مبارک روزه دار هستند، توصیه کرد: با مشورت پزشک دارو های خود را مصرف کنند و بعد از زمان افطار تا هنگام سحر در فواصل مختلف آب کافی به میزان هشت لیوان مصرف نمایند و دچار کم آبی و کاهش آب بدن نشوند.


همچنین بیماران رژیم غذایی رعایت کنند، مخصوصا بیماران قندی از خوردن غذا های خیلی شیرین مانند نوشیدنی های شیرین، نشاسته، ژله پرهیز کنند و نیز از خوردن غذاهای پر چرب و پر کالری در هنگام وعده سحر  امتناع کنند زیرا که موجب تشنگی در طول مدت زمان روزه می شود.

احمدی به مراقبت روزه دارن با توجه به گرمای هوا اشاره کرد و گفت : عموم روزه داران بدون شتاب زدگی در مصرف مواد خوراکی از وعده افطار تا سحر، حتما به میزان کافی آب مصرف نمایند و همچنین خوردن مواد غذایی به فواصل زمانی متناسب تقسیم بندی کنند و از خوردن زیاد در وعده افطار یا سحر و یا حذف یکی از این وعده ها به شدت پرهیز کنند.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 20:08

کد مطلب 3824- ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۵۵

در گفت وگوی مدیرعامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد با تسنیم مطرح شد

دولت سیمانی‌ها را از لیست دریافت وام و جایزه صادراتی حذف کرد

مدیرعامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد با بیان اینکه شرط دریافت جایزه، صادرات ۵۰ میلیون دلاری و شرط دریافت وام دولتی هم کوچک و متوسط بودن کارگاه تعیین شده است، گفت: با این حساب هیچ شرکت سیمانی نمی تواند وام دولتی و جایزه صادراتی بگیرد.

لامـــــرود - ابراهیم غلامزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه همچنان واحدهای تولیدی سیمان درگیر رکود بوده و این موضوع بسیاری از تولیدکنندگان را با مشکلات متعددی روبرو ساخته است، اظهار داشت: امروز نبود تقاضا مهمترین مشکل واحدهای تولیدی سیمان است البته قرار بود بنا به پیشنهاد تعدادی از تولیدکنندگان برای افزایش تقاضا به جای قیر از سیمان برای جاده‌ها استفاده شود اما متأسفانه این موضوع همچنان در حد پیشنهاد بوده و اقدامی برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه امسال هنوز بودجه‌های عمرانی اجرایی نشده و باید طی چند ماه آینده منتظر واکنش بازار نسبت به اجرایی شدن بودجه سال 95 باشیم افزود: دولت اخیراً منابع 16 هزار میلیارد تومانی را برای کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط درنظر گرفته است اما متأسفانه براساس معیارهای اعلام شده واحدهای 50 تا 100 نفر کارگر بنگاه کوچک و متوسط شناخته شده و بالاتر از آنها حائز دریافت این منابع نیستند.

مدیر عامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد اضافه کرد: براساس این معیار هیچ کدام از شرکت‌های سیمانی نمی‌توانند این منابع را دریافت کنند چرا که نیروی کار آنها بالاتر از 100 نفر است.

غلامزاده گفت: محرومیت واحدهای سیمانی از دریافت منابع تعیین شده دولت برای کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط در حالی است که اکثر واحدهای سیمانی با مشکلات متعدد مالیاتی و معوقات بانکی مواجه هستند.

وی با گلایه از اینکه مشوق‌های صادراتی سیمان امسال 0.5 درصد تعیین شده است، اظهار داشت: وزارت صنعت در ارزیابی واحدهای نمونه صادراتی حداقل صادرات را 50 میلیون دلار تعیین کرده است درحالی که این رقم سال گذشته 8 میلیون دلار بود. با توجه به این آمار هیچ واحد سیمانی امسال نمی تواند حائز دریافت جایزه صادرکننده نمونه باشد.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 20:08

کد مطلب 3822- ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶:۰۳

بازدید زئیس آموزش و پرورش؛

حوزه برگزاری امتحانات نهایی در لامرد

قریب به 700 دانش آموز مقاطع سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی امتجانات نهایی خود را هماهنگ با سراسر گشور در لامرد برگزار می کنند و صفری مدیر آموزش و پرورش لامرد از این حوزه ها بازدید کرد.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 12:19

کد مطلب 3820- ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۲۴

غبارروبی مساجد در لامرد؛

بلوری: غبارروبی مساجد زمینه ساز آمادگی ماه رمضان

مراسم غبارروبی مساجد در شهر لامرد با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

لامــــرود - حجت الاسلام روح الله بلوری  در حاشیه مراسم غبارروبی از مسجد جامع شهر لامرد اظهار کرد: سنت حسنه استقبال از ماه مبارک رمضان و غبارروبی مساجد در جامعه ما ثبت شده و هر سال با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد اضافه کرد: انجام این مراسم دلایل و فضایل بسیاری دارد که می توان به آماده سازی و زمینه سازی برای ورود به ماه مبارک رمضان و آماده شدن جهت حضور در میهمانی خداوند را دارد.

 
وی افزود: هم‌زمان با غبارروبی از مسجد جامع شهر لامرد مراسم غبارروبی از دیگر مساجد در سطح شهر نیز آغاز شده و تمامی مساجد آماده میزبانی از میهمانان الهی در ماه مبارک رمضان هستند.


بلوری خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه تزکیه نفس است همه باید از این فرصتی که خداوند به ما داده استفاده کنیم.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامردتصریح کرد: در ماه مبارک رمضان مراسم‌های ویژه ماه مبارک در تمامی مساجد با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و مبلغانی نیز از شهر مقدس قم و حوزه علیمه لامرد در خدمت مردم لامرد خواهند بود.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1395 ساعت: 18:09

کد مطلب 3821- ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴:۵۷

تجدید پیمان با معمار کبیر انقلاب؛

اعزام زائران حرم امام خمینی از لامرد + غکس

پنج اتوبوس زائر از شهرستان لامرد به مرقد امام خمینی(ره) جهت شرکت آنها در مراسم ویژه بزرگداشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اعزام شدند.

لامــــرود -  پنج اتوبوس زائر از شهرستان لامرد به مرقد امام خمینی(ره) جهت شرکت آنها در مراسم ویژه بزرگداشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اعزام شدند.

غبدالرضا منصوری فرماندار لامرد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی به نقش امام در تثبیت نظام دینی و انقلابی در ایران پرداخت و اظهار داشت: اتحاد و وحدت اسلامی و تداوم و استمرار انقلاب اسلامی نتایج مواهب و نعمت‌های بزرگ اللهی، رهبری امام خمینی و همبستگی مردم است.

وی بر ضرورت همکاری همه‌جانبه مسئولان و مردم در برگزاری مطلوب مراسم بزرگداشت امام راحل تأکید  کرد.

منصوری بر لزوم خدمات‌رسانی شایسته به زائران و همچنین بدرقه و استقبال مردمی از این کاروان‌ها و برگزاری بزرگداشت امام راحل در شهر، مراکز بخش‌ها و روستاها را مورد تأکید قرار داد و افزود: 270 زائر در قالب پنج اتوبوس از شهرستان لامرد برای شرکت در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) به تهران اعزام می‌شوند.

گفتنی است  از طرف ستاد ارتحال مراسمی روز پنج‌شنبه سیزدهم خردادماه امسال با حضور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای مرکزی شهر لامرد برگزار می‌‌شود.

لزوم خدمات‌رسانی شایسته به زائران و همچنین بدرقه و استقبال مردمی از این کاروان‌ها و برگزاری بزرگداشت امام راحل در شهر، مراکز بخش‌ها و روستاها را مورد تأکید قرار داد و افزود: ... زائر در قالب ... کاروان از شهرستان لامرد برای شرکت در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) به تهران اعزام می‌شوند.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1395 ساعت: 18:09

کد مطلب 3819- ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰:۵۱:۳۵

تجربه ای دیگر از گروه سیاه ... سفید

نمایش همه چیز آرام است + تصویر

از 6 خردادماه به مدت پنج روز نمایش " همه چیز آرام است " به نویسندگی و کارگردانی عباس پرانداخته در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه رفت.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت: 10:08

کد مطلب 3816- ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳:۴۸

دومین اجرای تئاتر در سال 95؛

نمایش " همه چیز آرام است "

نمایش " همه چیز آرام است " به نویسندگی و کارگردانی عباس پرانداخته در لامرد به روی صحنه می رود.

لامـــــرود - در سومین ماه از سال 1395، دومین نمایش تئاتر در لامرد اجرا خواهد شد.

پس از اجرای هفت روزه نمایش " کپی خسیس برابر مولیر است " به کارگردانی گلناز صفوی، از 6 خردادماه به مدت پنج روز نمایش " همه چیز آرام است " به نویسندگی و کارگردانی عباس پرانداخته در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش با بازی عباس پرانداخته، محمدرضا صفایی، حامد فروزان، علیرضا حقیقی و زهرا رحمانی و همچنین نجمه زارعی به عنوان منشی صحنه همراه خواهد بود . 

گفتنی است نمایش " همه چیز آرام است " تئاتر سوم از گروه سیاه ...سفید است که ساعت 21 از 6 الی 11 خردادماه به روی صحنه خواهد رفت.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1395 ساعت: 16:08

کد مطلب 3817- ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۴:۵۴:۱۷

20 اثر عکاسی علی حسن زاده؛

ورای زمین؛ نمایشگاهی متفاوت

نمایشگاه عکس آسمان شب متشکل از 20 اثر از هنرمند لامردی علی حسن زاده با عنوان " ورای زمین "از 3 الی 10 خرداد ماه در هتل قصر امیریه شهر لامرد در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 137 تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1395 ساعت: 16:08

کد مطلب 3818- ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۱۴

بازدید مدیرکل گمرکات استان فارس؛

سیاحی: لامرد قطب تجارت فارس در آینده ای نزدیک

مدیرکل گمرکات استان فارس به منظور بازدید از گمرک لامرد به این شهرستان سفر کرد.

لامــــرود – سکینه سیاحی مدیرکل گمرکات استان فارس که به منظور بازدید از گمرک شهرستان لامرد به این شهرستان سفر کرده بود، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: واردات و صادرات باید با یک دیگر صورت گیرد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این منطقه در بخش صادرات با امکانات شهرستان باید بیشتر فعال شود.


وی در ادامه تاکید کرد: به طور کلی تجارت در هر کجا رونق یابد قطعا در اشتغال زایی ان منطقه موثر خواهد بود و ارگان ها و نهاد هایی که با تجارت رابطه دارند زنده خواهند شد.


سیاحی همچنین تشریح کرد: من به آینده گمرک لامرد خیلی امید وار هستم و از نظر من در آینده از بهترین مناطق تجاری استان فارس خواهد شد. گمرک لامرد برای 50 سال آینده ساخته شده و با همین امکانات از برخی گمرکات جلوتر و بهتر است. 


مدیر کل گمرکات استان فارس با بیان اینکه لامرد در آینده از قطب های تجاری استان خواهد شد، اضافه کرد: اگر مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس اجرایی شود اینجا به عنوان یک مرز آبی محسوب شود که برای استان فارس یک مزیت بسیار بزرگ تلقی می شود و این امر قطعا بر گمرک لامرد اثر خواهد داشت و ما نیز باید متناسب با این مسئله بخش های لازم را به سرعت بسازیم.


وی اضافه کرد: بیشترین تعاونی های استان برای شهرستان لامرد است و قطعا اگر ما مجوز ورود کالا را بگیریم این وسط خیلی به نفع تعاونی ها خواهد شد.


سکینه سیاحی مدیر کل گمرکات فارس به همراه عروجی و دارایی معاونین خود و مهندس حقایقی مدیر منطقه تجاری و اقتصادی لامرد و پارسیان و فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی از گمرک شهرستان لامرد بازدید کردند.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1395 ساعت: 16:08

اخبار-لامرود | Lamrood.irسیاحی: لامرد قطب تجارت فارس در آینده ای نزدیکورای زمین؛ نمایشگاهی متفاوتنمایش " همه چیز آرام است "کلیپ/ هنگامه ی استقبال استما برای تبیین نظریه مهدویت در جهان چه کرده ایم؟لبیک یا امام/ دلهای عاشق جوانان لامردی منتظر استقبال از یاراجرای تئاتر خسیس در لامردمجلس شورای اسلامی، نیازمند نیروی کارآمد و با تجربه استبرگزاری نمایشگاه عکس آسمان شب در لامردکلیپ/ بنی آدم اعضای یک پیکرندبرگزاری چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در لامردراه کار های عملی اقتصاد مقاومتی در شهرستان لامردپوستر / رسول مهربانیهدیه نقدی و اختصاص یکروز مرخصی تشویقی به کارگران

http://lamrood.ir/news kavesh fa-IR Mon, 30 May 2016 09:45:38 GMT http://lamrood.ir/news/show/3818/سیاحی:-لامرد-قطب-تجارت-فارس-در-آینده-ای-نزدیک لامــــرود – سکینه سیاحی مدیرکل گمرکات استان فارس که به منظور بازدید از گمرک شهرستان لامرد به این شهرستان سفر کرده بود، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: واردات و صادرات باید با یک دیگر صورت گیرد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این منطقه در بخش صادرات با امکانات شهرستان باید بیشتر فعال شود. وی در ادامه تاکید کرد: به طور کلی تجارت در هر کجا رونق یابد قطعا در اشتغال زایی ان منطقه موثر خواهد بود و ارگان ها و نهاد هایی که با تجارت رابطه دارند زنده خواهند شد. سیاحی همچنین تشریح کرد: من به آینده گمرک لامرد خیلی امید وار هستم و از نظر من در آینده از بهترین مناطق تجاری استان فارس خواهد شد. گمرک لامرد برای 50 سال آینده ساخته شده و با همین امکانات از برخی گمرکات جلوتر و بهتر است.  مدیر کل گمرکات استان فارس با بیان اینکه لامرد در آینده از قطب های تجاری استان خواهد شد، اضافه کرد: اگر مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس اجرایی شود اینجا به عنوان یک مرز آبی محسوب شود که برای استان فارس یک مزیت بسیار بزرگ تلقی می شود و این امر قطعا بر گمرک لامرد اثر خواهد داشت و ما نیز باید متناسب با این مسئله بخش های لازم را به سرعت بسازیم. وی اضافه کرد: بیشترین تعاونی های استان برای شهرستان لامرد است و قطعا اگر ما مجوز ورود کالا را بگیریم این وسط خیلی به نفع تعاونی ها خواهد شد. سکینه سیاحی مدیر کل گمرکات فارس به همراه عروجی و دارایی معاونین خود و مهندس حقایقی مدیر منطقه تجاری و اقتصادی لامرد و پارسیان و فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی از گمرک شهرستان لامرد بازدید کردند.   [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3818/سیاحی:-لامرد-قطب-تجارت-فارس-در-آینده-ای-نزدیک Sun, 29 May 2016 12:54:14 GMT http://lamrood.ir/news/show/3817/ورای-زمین؛-نمایشگاهی-متفاوت {{g:49}} [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3817/ورای-زمین؛-نمایشگاهی-متفاوت Wed, 25 May 2016 04:54:17 GMT http://lamrood.ir/news/show/3816/نمایش-"-همه-چیز-آرام-است-"- لامـــــرود - در سومین ماه از سال 1395، دومین نمایش تئاتر در لامرد اجرا خواهد شد.   پس از اجرای هفت روزه نمایش " کپی خسیس برابر مولیر است " به کارگردانی گلناز صفوی، از 6 خردادماه به مدت پنج روز نمایش " همه چیز آرام است " به نویسندگی و کارگردانی عباس پرانداخته در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه خواهد رفت.   این نمایش با بازی عباس پرانداخته، محمدرضا صفایی، حامد فروزان، علیرضا حقیقی و زهرا رحمانی و همچنین نجمه زارعی به عنوان منشی صحنه همراه خواهد بود .    گفتنی است نمایش " همه چیز آرام است " تئاتر سوم از گروه سیاه ...سفید است که ساعت 21 از 6 الی 11 خردادماه به روی صحنه خواهد رفت. [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3816/نمایش-"-همه-چیز-آرام-است-"- Tue, 24 May 2016 19:43:48 GMT http://lamrood.ir/news/show/3815/کلیپ/-هنگامه-ی-استقبال-است   برای دانلود فایل تصویری اینجا را کلیک کنید [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3815/کلیپ/-هنگامه-ی-استقبال-است Mon, 23 May 2016 15:03:22 GMT http://lamrood.ir/news/show/3814/ما-برای-تبیین-نظریه-مهدویت-در-جهان-چه-کرده-ایم؟ لامــــــرود به نقل از شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بدیعی، طی سخنرانی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با موضوع «نظریه حکومت جهانی اسلام از اندیشه تا عمل» گفت: خداوند در آیه ۱۲۸ سوره اعراف می فرماید: «قَالَ مُوسَی لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُهَا مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ» بی تردید ظهور منجی انسا ن ها و بازگشت آخرین حلقه از سلسه امامت از مسلمات اسلام و از مهمترین اعتقادات شیعیان است. تاسیس حکومت جهانی اسلام نیز از مهمترین شاخصه های ظهور و حضور موعود نجات بخش اسلام است؛ براساس آموزه های اسلام چنین حکومتی با ویژگی هایی همچون عدالت اجتماعی، صلح جهانی و رفاه عمومی در زمان آخرین امام یعنی حضرت حجه ابن الحسن المهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف- تاسیس خواهد شد و برابر روایات رسیده از پیامبر اسلام –صل الله علیه و آله و سلم-، موعود آخرالزمان، جهان را پس از ظلم و ستم فراگیر از عدل و داد پر خواهد نمود. او افزود: پیشینه این نظریه  به زمان حضور رسول اسلام –ص- یعنی ۱۴ قرن پیش برمی گردد. قدمت این نظریه یا به عبارت دقیق تر قدمت این بشارت به اندازه قدمت دین اسلام است. همه ادیان، داعیه دار حکومت واحد جهانی در آخرالزمان هستند؛ اما در این میان، اسلام به صورت جدی و بسیار روشن نظریه پردازی کرده است. اسلام، حکومت واحد جهانی را بسیار روشن ترسیم کرده، راه‌های رسیدن به آن را بیان و رهبری و اهداف قیام، سرزمین های استراتژیک، نشانه های نزدیک شدن و… را کاملاً بیان کرده است. قرآن و سنت دو منبع اصلی اسلام، درباره حکومت واحد جهانی سخن فراوان دارند و در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء آمده است: «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» او مهم‌ترین تأیید برای مفهوم این آیه و تایید جهانی بودن حکومت منجی موعود را آیات و روایات متواتری دانست که خاتمیت و جهانی بودن اسلام را اعلام می کند و تصریح کرد: حکومت مهدوی، ادامه حکومت نبوی است که هم قابلیت های جهانی شدن را دارد و هم تجربه آن ‌را؛ مهمترین و کلیدی ترین عنصر این بشارت تاسیس حکومت عدالت محور جهانی است که صالحان و دینداران مدیران آن خواهند بود. امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، در پاسخ به سوالی مهم و کلیدی مبنی بر اینکه علیرغم این گذشته طولانی و بزرگی و اهمیت گوینده آن و عمق اعتقادی مسلمانان به آن، تا چه اندازه  توسط اندیشمندان مسلمان جدی گرفته شده است؟ ما برای تبیین این نظریه در جهان چه کرده ایم؟و تا چه اندازه این بحث را باور کرده ایم؟ چند کتاب و مقاله با زبان های زنده دنیا نوشته و منتشر کرده ایم؟چند درصد از جامعه یک و نیم میلیاردی مسلمانان از آن اطلاع کافی دارند؟ چند مجله و هفته نامه و یا ماهنامه جهانی منتشر کرده ایم؟ چند موسسه بین المللی برای آن تاسیس کرده ایم؟ایا دکترین مهدویت و تاسیس حکومت جهانی عدالت محور او را تدوین کرده ایم؟چند کنفرانس و نشست علمی در دنیا جهت تبیین و القائ این نظریه برگزار کرده ایم؟ مهمترین موضوعی که ما ذکر کرده ایم موضوع زمینه سازی برای ظهور است اما زمینه سازی یعنی چه؟ شاید زمینه سازی مهمترین و ظیفه ما باشد اما این زمینه سازی چگونه باید معنی کنیم؟ گفت: عده ای زمینه سازی را به اصلاح اخلاقی و توسعه اخلاق در جامعه تفسیر می کنند و عده ای زمینه سازی را به تاسیس حکومت دینی تفسیر می کنند. برای مثال علامه حسن زاده می فرمایند انقلاب اسلامی ظهور صغرای امام است یعنی با انقلاب و تاسیس حکومت اسلامی همه مقدمات فراهم شده است؛ ما همه این ها را معطوف به جامعه شیعه می دانیم یعنی شیعه باید حکومت یا آمادگی معنوی داشته باشد؛ این درحالی است که امام علیه السلام موعود امم است، ظهور امام مختص اسلام یا تشیع نیست و لازمه پذیرش موعود زمینه سازی برای یک آمادگی جهانی است و این آمادگی باید در همه ابعاد فکری، معنوی و ساختاری باشد. بدیعی ادامه داد: در حقیقت می توان گفت انتظار همان زمینه سازی در همه ابعاد است لذا زمینه سازی از نگاه دیگری به معنای فراهم ساختن شرایطی است که اگر او بیاید امرش زمین نمی ماند و می تواند رسالتش را اجرا کند بنابراین ما به اندازه ای که آمادگی و زمینه سازی کرده ایم به ظهور نزدیک هستیم. او نسبت به آمادگی و زمینه سازی افکار عمومی برای ظهور انتقاد و اظهار داشت: واقعیت این است که در میان مذاهب اسلامی، شیعیان بیشترین توجه را به موضوع مهدویت و موعود نجات بخش آخرالزمان نموده اند و راز این توجه نیز تاکید امامان شیعه بر اصل موضوع و بیان جزییان آن توسط امامام معصوم -علیهم صوات الله- می باشد. با این همه دایره ای که برای موضوع مهدویت ترسیم کرده ایم در حد و اندازه ای نیست که بتوان افکار عمومی را برای زمینه سازی انقلاب جهانی و ایجاد شوق برای آن بسیج کرد. بیشتر مباحث در منابع شیعه، به علایم و نشانه های ظهور و دوران پس از تاسیس حکومت جهانی برمی گردد و کمتر مطلبی را می توان یافت که به موضوع زمینه سازی و راهکارهای آن در حد و اندازه جهانی پرداخته باشد. اگر نیم نگاهی به جهان معاصر داشته باشیم و نقش مسلمانان در ایجاد آن را واکاوی کنیم کم کاری و محدودیت نگاه اندیشمندان مسلمان را بیتشر درک خواهیم کرد. امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، افزود: بدیهی است بنیان حکومت واحد جهانی نیازمند نهادها و موسسات جهانی است که جهان را در نگاه یک کشور واحد ببیند و مشکلات گوشه و کنار دنیا را مشکلات کل جهان ببیند. از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون سیاستمداران دنیا به این نتیجه رسیدند که رفع مشکلات کشورها نیازمند نگاه یکپارچه به مشکلات جهان است به عبارت دیگر نا امنی و فقر در یک کشور قطعا در مرز جغرافیایی همان کشور نخواهد ماند. همانگونه که نا امنی و فقر ریشه در آن کشور خاص ندارد و محدود به آن نیز نخواهد شد. بنابراین سیاستمداران دنیا به فکر تاسیس نهادهای بین المللی افتادند که بتواند مشکلات انسان ها در سطح جهان را رصد و چاره انیشی نماید. تاسیس جامعه ملل یا مجمع اتفاق ملل، (یک سازمان بین‌المللی میان‌دولتی بود که در نتیجه امضای عهدنامه ورسای، در طی سال‌های ۱۲۹۸ تا ۱۲۹۹ خورشیدی تأسیس شد. این سازمان جهانی تا سال ۱۳۲۴ خورشیدی، رسمیت اجرایی داشت، که در طی این مدت، به تناوب ۵۸ عضو داشت، که ۴۲ عضو از این ۵۸ عضو، از جمله ایران به عنوان عضو اصلی و مؤسس به فعالیت می‌پرداختند). سپس به تاسیس سازمان ملل متحد،( در سال ۱۹۴۵) دادگاه لاهه، سازمان بهداشت جهانی، پلیس بین الملل یا اینتر پل و صلیب سرخ از جمله نهادهایی با اهداف و کارکرد جهانی هستند پرداختند. بدیعی ادامه داد: گام دومی که با هدف جهانی سازی و نگرش یکپارچه به معضلات جهانی برداشته شد انعقاد قراردادها و کنوانسیون های بین المللی است که با هدف یکسان سازی قوانین در عرصه بین الملل صورت گرفت و تا کنون دهها بلکه صدها قرارداد، کنوانسیون و پروتکل و معاهده بین المللی نوشته شده و در سطح بین المللی در حال اجراست. هدف از بیان موارد بالا این بود که ببینیم ما به عنوان مسلمان و شیعیانی که از نظریه یا بشارت ۱۴۰۰ ساله حکومت جهانی مصلحان برخوردا بوده ایم و آن را به رخ دیگران نیز کشیده ایم چه نقشی در تاسیس نهادها و موسسات بین المللی داشته ایم؟ اساسا چقدر به این موضوع فکر کرده ایم؟ مگر نه این است که تاسیس نهادهایی با کارکرد بین المللی و نوشتن قوانین و کنوانسیون های بین المللی گام اول در تاسیس دولت فراگیر جهانی است؟ او با بیان اینکه کشورهای اسلامی نقش مهمی در تاسیس هیچ نهاد بین المللی نداشته اند، گفت: غربی ها برای هماهنگی و رفع مشکلات مالی بشر «بانک جهانی»، برای مشکلات حقوقی و دعاوی دنیا «دیوان بین المللی دادگستری» و  «دادگاه لاهه» و «دادگاه بین المللی کیفری»، برای رفع مشکلات اشتغال جهانیان«سازمان بین المللی کار»، برای رشد کودکان دنیا «یونیسف» یا پیمان نامه حقوق کودک، و برای بهداشت جهانی «سازمان جهانی بهداشت» تاسیس کردند حتی برای مبارزه و دفاع از مرزهایشان نیز پیمان نامه نوشتند و سازمان هایی چون «ناتو» تاسیس کردند و در گامی بلندتر مرزهایشان را برداشتند و جابجایی انسان، کالا و پول را آزاد کردند. مجلس واحد تاسیس کردند و مشق حکومت جهانی را در سطح ممکن آن که اروپا بود، انجام دادند؛ اما ما هر روز مرزهایمان را بلندتر کردیم و انگار نه انگار که انما المومنون اخوه برای ما نازل شده! ما در تاسیس کدام نهاد یا سازمان بین المللی نقش داشته ایم؟ غربی ها در تاسیس شرکت های تجاری و بنگاه های اقتصادی نیز نگاه جهانی داشته اند که توانسته اند برند های معروف دنیا را از آن خود کنند و در مقیاس بازار جهانی کالا تولید کنند و به فروش برسانند و برای انتقال کالا از نقطه ای به نقطه دیگر جهان کشتی ها و هواپیماهای غول پیکر ساختند. به جرات می توان گفت که کشورهای اسلامی نقش مهمی در تاسیس هیچ نهاد بین المللی نداشته اند. امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، با اشاره به اینکه صرف اندیشه تاسیس حکومت واحد جهانی برکات زیادی دارد ولو در حد یک آرزو باشد، اظهار کرد: حکایت ما بی تشبیه به حکایت همراهان موسای پیامبر -علی نبینا و علیه السلام- نیست که به موسی گفتند تو وارد شهر شو و بجنگ اذهب انت و ربک انا ههنا قائدون! گویا ما نیز منتظریم تا امام بیایند و با معجزه و کرامت بجنگند و حکومت واحد جهانی را تاسیس کنند و کلیدش را به دست ما بسپارند تا خوش و خرم زندگی کنیم! و اکنون نیز وظیفه ای بیشتر از دعا نداریم. نگاه جهانی و مدیریت یکپارچه جهان فی نفسه برکات و نتایج خوبی به همراه دارد و مومنان و دینداران را از رکود انتظار منفعلانه به انتظار عملگرایانه وا می دارد. بدیعی در پایان گفت: ظهور امام عصر(عج) و تاسیس حکومت جهانی مستلزم سه اراده است؛ اراده الهی، اراده امام و اراده مردم. «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم؛ تغییر در افکار و اندیشه مقدمه تغییر در عمل است» بایستی این حقیقت و بشارت را باور کنیم و این باور را به فرزندانمان تلقین کنیم که آینده جهان از آن ماست پس برای ساختن آینده روشن آستین همت را بالا بزنیم و در همه برنامه هایمان تنها آینده شهر و روستا و یا آینده کشور خود را نبینیم بلکه برای آینده جهان برنامه ریزی کنیم. [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3814/ما-برای-تبیین-نظریه-مهدویت-در-جهان-چه-کرده-ایم؟ Sun, 22 May 2016 21:05:15 GMT http://lamrood.ir/news/show/3813/لبیک-یا-امام/-دلهای-عاشق-جوانان-لامردی-منتظر-استقبال-از-یار {{g:48}} [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3813/لبیک-یا-امام/-دلهای-عاشق-جوانان-لامردی-منتظر-استقبال-از-یار Sat, 21 May 2016 23:36:21 GMT http://lamrood.ir/news/show/3812/اجرای-تئاتر-خسیس-در-لامرد {{g:47}} [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3812/اجرای-تئاتر-خسیس-در-لامرد Sat, 21 May 2016 18:11:25 GMT http://lamrood.ir/news/show/3811/مجلس-شورای-اسلامی،-نیازمند-نیروی-کارآمد-و-با-تجربه-است لامـــــرود/سید محمد حقایقی - حجت الاسلام سید علی اصغر هاشمی شهیدی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر لامرد با اشاره به آغاز مجلس جدید در آینده نزدیک، اظهار کرد: 75 درصد از نیرو های مجلس جدید تجربه کار در مجلس شورای اسلامی را ندارند و کرسی های مجلس نیازمند نیروی کارآمد و با تجربه است. امام جمعه لامرد دولت را مورد خطاب قرار داد و گفت: دولتی که در سایه بخواهد حرکت کنند را نمی خواهیم بلکه نیازمند دولتی هستیم که مصوبه های آنان در خانه ملت برای ملت توفیقاتی داشته باشد. هاشمی شهیدی خطیب نماز جمعه لامرد با تاکید بر اینکه اخلاق اسلامی و الهی سر لوحه کار همگان قرار گیرد، خاطر نشان کرد: باید از بروز مسائلی همانند قاچاق ، گران فروشی و... که به افراد جامعه ضرر خواهد رساند، جلوگیری شود. امام جمعه جنوبی ترین شهر فارس با بیان اینکه شهرستان لامرد دارای مردمیی خون گرم و ولایت مدار است، افزود: مسئولین باید قدر این مردم را بدانند و باند های تفرقه افکن و ... از میان برداشته شود. ولادت سراسر نور حضرت مهدی موعود ( عج) محور دیگر سخنان هاشمی شهدی قرار گرفت و وی با عرض تبریک بر عموم شیعیان و مردم شهرستان لامرد، عنوان کرد: یکی از اعمال ما انتظار فرج است به صورتی که تمامی مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ما باید زمینه ظهور را فراهم کند. خطیب نماز جمعه لامرد ادامه داد: انتظار ظهور یعنی با تمام قدرت اسلام را بشناسیم و در مسیر ولایت گام برداریم. امام جمعه لامرد با بیان اینکه انقلاب ایران، انقلابی جهانی بود، تصریح کرد: با حمایت سربازان امام زمان (عج)، قدرت های جهان نتوانستند سوریه را نابود کنند و مدافعان حرم با تکیه بر ایمان و تقوا خود توانستند ابر قدرت ها را نابود سازند. وی همچنین با اشاره به روز فتح و پایداری ابراز کرد: روز فتح خرمشهر، روزی است که به یقین می توان گفت قدرت های نظامی همچون آمریکا ، شوروی که از صدام حمایت می کردند شکست خوردند. شهیدی خطاب به مسئولان فرهنگی شهرستان لامرد گفت: با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه قرآنی است ، باید در ماه های شعبان و رمضان برناه های خوب قرآنی برنامه ریزی شود.   [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3811/مجلس-شورای-اسلامی،-نیازمند-نیروی-کارآمد-و-با-تجربه-است Fri, 20 May 2016 16:55:24 GMT http://lamrood.ir/news/show/3810/برگزاری-نمایشگاه-عکس-آسمان-شب-در-لامرد لامـــــرود - نمایشگاه عکس آسمان شب هنرمند لامردی علی حسن زاده با عنوان " ورای زمین " در شهر لامرد برگزار خواهد شد.   در این نمایشگاه 20 اثر از این هنرمند از 3 الی 10 خرداد ماه در هتل قصر امیریه شهر لامرد به نمایش گذاشته خواهد شد. علی حسن زاده هنرمند عکاس لامردی در گفتگو با خبرنگار ما از سابقه فعالیت خود گفت و ابراز داشت : از سال ۸۹ با جمعی از دوستان انجمن عکس لامرد را راه اندازی کردیم و  بمدت ۴ سال مسوول انجمن عکس بودم.   وی افزود: دبیری دو برنامه بزرگ اردوی یکصد نفره عکاسان فارس و نخستین اردوی ملی عکس تعزیه لامرد و همچنین داوری در دو دوره اردوی ملی عکس تعزیه لامرد از جمله فعالیت های هنری بنده در رشته عکاسی بوده است.  وی به لذت بی پایان عکاسی از آسمان شب اشاره کرد و افزود : دیدن و ثبت زیبایی های آسمان شب به انسان یک آرامش خاصی می دهد. شاید علت اصلی آن پی بردن به عظمت خدایی است که این زیبایی ها را خلق کرده است‌.   گفتنی است مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس ورای زمین روز دوشنبه سوم خردادماه ساعت 18 در هتل قصر امیریه شهر لامرد برگزار خواهد شد. همچنین علاقمندان می توانند از ساعت 17 تا 22 برای بازدید به نمایشگاه مراجعه کنند. [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3810/برگزاری-نمایشگاه-عکس-آسمان-شب-در-لامرد Fri, 20 May 2016 16:53:29 GMT http://lamrood.ir/news/show/3809/کلیپ/-بنی-آدم-اعضای-یک-پیکرند برای دانلود فایل تصویری اینجا را کلیک کنید [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3809/کلیپ/-بنی-آدم-اعضای-یک-پیکرند Sun, 15 May 2016 19:16:34 GMT http://lamrood.ir/news/show/3808/برگزاری-چهارمین-جشنواره-خیرین-مدرسه-ساز-و-مدرسه-یار-در-لامرد لامـــــرود - در این مراسم که با حضور مسئولین و خیرین و نماینده های بانیان خیر برگزار شده بود، ابراهیم صفری مدیر آموزش و پرورش لامرد در سخنانی ابراز داشت: این جشنواره به منظور تجلیل از کسانی است که در امر تعمیر، بازسازی و نوسازی مدارس همکاری داشتند.   وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 94-95، 10412 دانش آموز در 126 واحد آموزشی با حضور 705 دبیر مشغول به تحصیل بودند، اذعان کرد: در بعد آموزشی با اجرای طرح های برتر جز 15 اداره آموزش و پرورش برتر استان فارس بودیم.   صفری ادامه داد: اجرای طرح های مختلف آموزشی مانند جابر بن حیان، اجرای طرح فن بیان زبان انگلیسی، بازخوانی و برگزاری دوره های آموزشی و اجرای طرح ابتکاری گلستان خوانی در 40 آموزشگاه ابتدایی که دانش آموزان با فرهنگ و ادبیات فارسی آشنا شدند، طرح برنامه محور در مدارس،  اجرای طرح مشاوره ویژه دانش آموزان دعوت از نخبگان جهت تقویت انگیزه شرکت در المپیاد های آموزشی ، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی هنری جهت بروز و شناسایی استعداد های مختلف و اعزام نفرات برتر به جشنواره‌های استانی از جمله این طرح های برتر آموزشی و حوزه پرورشی بوده است.   مدیر آموزش و پرورش لامرد گفت: اجرای طرح راهبردی که لامرد جز 12 آموزش و پرورشی بود که از میانگین استانی بالاتر بود.   وی تاکید کرد: خوشبختانه کارهای خوبی در حوزه ساخت مدارس انجام شد که بخشی زیادی از آن به ارتباط بسیار خوب با مسیولین شهرستانی مرتبط است.   همچنین احمد دست نیان با اشاره به عملکرد مناسب خیرین در شهرستان لامرد در امر مدرسه سازی، اظهار کرد: اگر مسئولین، خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار را در نیابند، از توسعه و پیشرفت عقب خواهیم ماند.   مدیر کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس با بیان اینکه تحریم ها در روند و بازسازی مدارس تاثیر گذاشته است، ابراز داشت: با کمک و همراهی خیراندیشان، شهرستان لامرد در وضعیت مطلوب و ایده ال قرار دارد.   وی با اشاره به اهداف ساخت و ساز ، توسعه و نوسازی مدارس، خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم آمار ساخت و سازها را به جایی برسانیم که همه مدارس در یک شیفت فعال باشند و در کنار هر چهار واحد آموزشی، یک سالن ورزشی مناسب احداث شود.   دست نیان یادآور شد: امر مدرسه سازی ریشه در عقیده و تمدن ایرانیان دارد.   در پایان این مراسم از خیرین نمونه تجلیل و قدردانی شد.   [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3808/برگزاری-چهارمین-جشنواره-خیرین-مدرسه-ساز-و-مدرسه-یار-در-لامرد Sun, 08 May 2016 13:53:10 GMT http://lamrood.ir/news/show/3807/راه-کار-های-عملی-اقتصاد-مقاومتی-در-شهرستان-لامرد لامـــــرود - مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی به عنوان ناخدا و کشتیبان انقلاب اسلامی، با درک توطئه های دشمنان و بد عهدی قدرتها در پایبندی به معاهداتشان، با هوشمندی تمام سال 1395 را به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند. هرچند از نامگذاری ایشان دغدغه معظم له به خوبی روشن می شود، اما ایشان در بیانات مبسوطی منظور از اقتصاد مقاومتی را تشریح و همگان و بویژه دولت محترم را به وارد شدن به عرصه عمل و اقدام دعوت نمودند. از سوی دیگر 17 اردیبهشت ماه ، سالروز تأسیس بسیج سازندگی به فرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، به عنوان «روز بسیج سازندگی» نامگذاری شده است.   واضح است که اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش اقتصاد ماست؛ تا کی باید به ماده سیاه و بدبوی! نفت و یا بدبو تر از آن به عنایت قدرتها در برجام و پسابرجام اتکا کنیم. به عنوان کسانی که خود را دل داده به فرامین آقا می دانیم، راهکارهای عملی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی را در سه بخش مجزا (خانواده، نهادها و ادارات و عموم مردم) در شهرستان لامرد بیان می کنیم. باشد که مورد عنایت و عمل واقع شود: الف-در حوزه خانواده: تک تک اعضای خانواده و بخصوص زنان می توانند نقش مهم و بی بدیلی را در اقتصاد مقاومتی ایفاء نمایند بخشی ازطرحها  در این حوزه عبارتند از : 1- داشتن برنامه غذایی: داشتن برنامه غذایی می تواند مصرف خانواده را تنظیم نموده و خرید را برای خانواده آسان نماید. بعلاوه این موضوع می تواند در تنظیم کالری مورد نیازانسان نقش داشته و از سوی دیگر نباید از برخی کارکردهای پنهان آن غافل شد. مثلاً داشتن برنامه این امکان را می دهد که اگر فردی  به غذایی علاقه ندارد، به منزل یکی از بستگان نزدیک میهمان شود. 2- فعال شدن بخش تولید در خانه:  1-2 کاشت سبزی با استفاده از آبهای اضافی مانند آبریزآب سرد کن  2-2 تهیه ترشی، خیار شور، مربا ، آب لیمو، رب گوجه فرنگی در خانه برای کمک به اقتصاد  3-2 رواج صنایع دستی مانند قالی بافی، بافتنی، گلیم بافی   4-2 تولید ترشی از پسماند پوست لیمو در هنگام آب گیری 5-2 برنامه ریزی برای صرفه جویی در هزینه های جاری خانواده   ب: در حوزه ادارات  و نهادهای دولتی : 1- گذاشتن درسی با عنوان « اقتصاد مقاومتی» به عنوان درس اختیاری در کلیه دانشگاه با سر فصل منطبق با منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی  2- آغاز پژوهش در مورد گیاهان دارویی با محوریت جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، دانشکده پرستاری و آموزش و پرورش لامرد و نهایتاً تمهیدات برای ساخت داروهایی در لامرد و یا حداقل برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی در شهرستان  3- تأکید در مورد موضوعات پژوهش در دانشگاهها و ادارات آموزش و پرورش با موضوع اقتصاد مقاومتی  4- راه اندازی حداقل 4 کارگاه صنایع دستی حاصل از برگ درخت نخل زیر نظر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری جهاد  کشاورزی  5- راه اندازی مزرعه های نمونه برای آزمایش کاشت و رشد برخی درختان و گیاهان توسط منابع طبیعی و جهاد کشاورزی  6- پی گیری کارگاههای ساخت شامپو سدر صحت با عنایت به وجود درختان فراوان سدر ( کُنار) در شهرستان لامرد  7- پی گیری بازیافت زباله در شهرستان لامرد با عنایت به طرح بازیافت زباله که پیوست می باشد با مدیریت شورای اسلامی شهرها و شهرداران شهرستان (ضرورت اجرای طرح بازیافت زباله ها در لامرد مندرج در سایت لامرود در تاریخ 10 شهریورماه 93 و نیز مندرج در سایت تراکمه در مورخه 28 شهریور ماه 91 به قلم موسی هنرپیشه )  8- پی گیری تأسیس کارگاههای آب لیمو گیری با توجه به وجود لیمو در شهرستانهای لامرد، مهر و برخی بنادر هم جوار و تولید ترشی لیمو از پوست آن .  9- ساخت کارگاه اختراع زیر نظر آموزش و پرورش در جنب یا مجزای از آزمایشگاه مرکزی که مواد اولیه اش رادیو، تلویزیون و سایر وسایل برقی مستعمل و سوخته، موتورهای اتومبیل ، تخته ، اره و...... است. در این کارگاه افراد ضمن آشنایی با نحوه ساخت این وسایل به مرور نسبت به ساختن و اختراع تشویق می شوند. این کارگاه می تواند با مدیریت هنرستان فنی پسرانه و دخترانه باشد. 10- راه اندازی کلاسهای تدبیر منزل برای خانمهای خانه دار و نوعروسان به منظور آشنایی با راههای صرفه جویی توسط آموزش و پرورش و آموزش عالی این کلاسها می تواند با مدیریت شبکه بهداشت و درمان در هنگام مراجعه زوجین برای آزمایش خون برای نوعروسان شکل گیرد. 11- تأسیس یک کارگاه نیمه صنعتی خانگی تولید رب گوجه فرنگی با توجه به برداشت بیش از 3800 تن گوجه فرنگی در شهرستان   12- تأسیس کارگاه تولید ترشی لگجی با عنایت به وفور این گیاه در شهرستان لامرد و بویژه در قسمتهای شرقی روستای خشت  13- ایجاد مشاغل خانگی نیمه صنعتی تولید  عرق خارشتر (ارو در اصطلاح محلی)  با عنایت به وفور این گیاه در شهرستان لامرد با محوریت جهاد کشاورزی  14- تأسیس کارگاه ساخت لیف ظرف شویی از لیف خرما با عنایت به وفور این درخت در شهرستان لامرد  15- تأسیس کارگاههای مرکزی اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور  برداشتن گامهای اساسی خودکفایی با زمینه های ذکر شده در بالا  16- تولید انبوه سبزی خشک برای مصارف کتلت، خورش قیمه، سبزی پلو با عنایت به وجود مزارع بزرگ سبزی در شهرستان زیر نظر جهاد کشاورزی  17- ادامه کاشت درختان ثمردار و از جمله نخل در خیابانهای لامرد با همکاری شوراهای شهر و شهرداریهای شهرستان لامرد  18- طرح بازیافت کتاب و دفتر در پایان هر سال تحصیلی با عنایت به طرح  بازیافت کاغذ که در این طرح 12 هزار  دانش آموزان در پایان سال تحصیلی، کتب درسی خود را به کارپردازی و بخش خدمات اداره آموزش و پرورش تحویل و در ازای آن هدیه  نوشت افزار  می گیرند. این کتابها به چاپخانه های آموزش و پرورش تحویل و پولی از این طریق نصیب می شود که به بدنه آموزش و پرورش تزریق می شود . 19- کاشت انبوه درخت پنبه و نهایتاً رواج صنعت ریسندگی و بافندگی  20- ادامه تبدیل آبیاریهای غرق آبی به آبیاری قطره ای  21- کاشت آفتابگردان، تولید تخمه و روغن آفتابگردان و عرضه به بازار مصرف  22- عرضه خرما در بسته بندی های کوچک و صدور آن با عنایت به پتانسیل تعاونی مرزنشینان و نیز نگهداری رطب تازه در سردخانه ها و توزیع در مواقع خاص مانند ماه مبارک رمضان   23- کاشت درخت سپستان (بمبر در زبان محلی) که برخی به آن لقب زرد آلوی محلی داده اند که با هوای این شهرستان هم خوانی و قابلیت صدور به شهرستانهای هم جوار و بلکه خارج از کشور دارد. 24- کاهش هزینه های برق در ادارات با طرح سیستم اداری متمرکز که در آن اکثر واحدهای اداری یک اداره در یک جا متمرکز شده که در نتیجه در مصرف برق و وسایل خنک کننده صرفه جویی می شود.( مشابه آن در ادارات برق ایجاد شده است)  25- تولید انبوه قصب ( خرمای خشک) از درخت نخل و صدور به خارج در قالب بسته بندی های جدید و استاندارد 26- ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در کلیه ادارات با توجه به تجزیه دیر هنگام آن در طبیعت  27- اختصاص حداقل 10 جلسه سخنرانی در هر کدام از شهرهای لامرد به موضوع اقتصاد مقاومتی و عدم اسراف به منظور فرهنگ سازی و ترویج مشاغل توسط ادارات ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، فنی و حرفه ای و بسیج سازندگی    ج:حوزه عموم مردم :  1-  ترویج ساده زیستی و میهمانی های کم خرج  2- ترویج فرهنگ هم یاری در عروسی ها در تمام مراحل:   الف: استفاده از ظروف استیل و ملامین به جای ظروف یک بار مصرف با توجه به این که این ظروف در اکثر حسینیه ها وجود داشته و وقف خاص نیز نمی باشد. ب: آرایش عروس توسط اقارب ایشان در صورت عدم بضاعت مالی زوجین  ج: گلکاری ماشین عروس به صورت ساده و توسط اقارب ایشان در صورت عدم بضاعت مالی زوجین  د: ساخت تالارهای عروسی توسط بخش خصوصی به منظور کاهش هزینه های ازدواج و کنترل هر چه بیشتر مراسم  3- استفاده از وسایط نقلیه عمومی در رفت و آمدها به جای وسایط نقلیه شخصی و رواج فرهنگ دوچرخه سواری در لامرد   4- عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف در مراسم حسینیه ها در محرم ، صفر ، رمضان و مناسبتهای دیگر  5- حذف ناهار از مراسم فاتحه خوانی سنتی با عنایت به فرهنگ سازی آن در کتاب « وای از مرگ و وای از پس از مرگ» توسط نگارنده  6- اختصاص چند منبر از منابر ماه مبارک رمضان به موضوع اقتصاد مقاومتی و عدم اسراف و تبذیر توسط مسئولین حسینیه ها و وعاظ محترم    موسی هنرپیشه با همکاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان    [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3807/راه-کار-های-عملی-اقتصاد-مقاومتی-در-شهرستان-لامرد Thu, 05 May 2016 12:09:25 GMT http://lamrood.ir/news/show/3806/پوستر-/-رسول-مهربانی طراح: داوود نعیمی جهت مشاهده پوستر با کیفیت اصلی بر روی ان کلیک کنید   [email protected] http://lamrood.ir/news/show/3806/پوستر-/-رسول-مهربانی Thu, 05 May 2016 01:26:23 GMT http://lamrood.ir/news/show/3805/هدیه-نقدی-و-اختصاص-یکروز-مرخصی-تشویقی-به-کارگران لامـــــرود - شرکت کارخانجات سیمان لامرد در اقدامی جالب با اختصاص یک روز مرخصی تشویقی به مناسبت فرا ر

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت: 12:29

کد مطلب 3818- ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۱۴

بازدید مدیرکل گمرکات استان فارس؛

سیاحی: لامرد قطب تجارت فارس در آینده ای نزدیک

مدیرکل گمرکات استان فارس به منظور بازدید از گمرک لامرد به این شهرستان سفر کرد.

لامــــرود – سکینه سیاحی مدیرکل گمرکات استان فارس که به منظور بازدید از گمرک شهرستان لامرد به این شهرستان سفر کرده بود، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: واردات و صادرات باید با یک دیگر صورت گیرد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این منطقه در بخش صادرات با امکانات شهرستان باید بیشتر فعال شود.


وی در ادامه تاکید کرد: به طور کلی تجارت در هر کجا رونق یابد قطعا در اشتغال زایی ان منطقه موثر خواهد بود و ارگان ها و نهاد هایی که با تجارت رابطه دارند زنده خواهند شد.


سیاحی همچنین تشریح کرد: من به آینده گمرک لامرد خیلی امید وار هستم و از نظر من در آینده از بهترین مناطق تجاری استان فارس خواهد شد. گمرک لامرد برای 50 سال آینده ساخته شده و با همین امکانات از برخی گمرکات جلوتر و بهتر است. 


مدیر کل گمرکات استان فارس با بیان اینکه لامرد در آینده از قطب های تجاری استان خواهد شد، اضافه کرد: اگر مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس اجرایی شود اینجا به عنوان یک مرز آبی محسوب شود که برای استان فارس یک مزیت بسیار بزرگ تلقی می شود و این امر قطعا بر گمرک لامرد اثر خواهد داشت و ما نیز باید متناسب با این مسئله بخش های لازم را به سرعت بسازیم.


وی اضافه کرد: بیشترین تعاونی های استان برای شهرستان لامرد است و قطعا اگر ما مجوز ورود کالا را بگیریم این وسط خیلی به نفع تعاونی ها خواهد شد.


سکینه سیاحی مدیر کل گمرکات فارس به همراه عروجی و دارایی معاونین خود و مهندس حقایقی مدیر منطقه تجاری و اقتصادی لامرد و پارسیان و فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی از گمرک شهرستان لامرد بازدید کردند.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت: 5:02

کد مطلب 3816- ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳:۴۸

دومین اجرای تئاتر در سال 95؛

نمایش

نمایش " همه چیز آرام است " به نویسندگی و کارگردانی عباس پرانداخته در لامرد به روی صحنه می رود.

لامـــــرود - در سومین ماه از سال 1395، دومین نمایش تئاتر در لامرد اجرا خواهد شد.

پس از اجرای هفت روزه نمایش " کپی خسیس برابر مولیر است " به کارگردانی گلناز صفوی، از 6 خردادماه به مدت پنج روز نمایش " همه چیز آرام است " به نویسندگی و کارگردانی عباس پرانداخته در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش با بازی عباس پرانداخته، محمدرضا صفایی، حامد فروزان، علیرضا حقیقی و زهرا رحمانی و همچنین نجمه زارعی به عنوان منشی صحنه همراه خواهد بود . 

گفتنی است نمایش " همه چیز آرام است " تئاتر سوم از گروه سیاه ...سفید است که ساعت 21 از 6 الی 11 خردادماه به روی صحنه خواهد رفت.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت: 20:00

کد مطلب 3817- ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۴:۵۴:۱۷

20 اثر عکاسی علی حسن زاده؛

ورای زمین؛ نمایشگاهی متفاوت

نمایشگاه عکس آسمان شب متشکل از 20 اثر از هنرمند لامردی علی حسن زاده با عنوان " ورای زمین "از 3 الی 10 خرداد ماه در هتل قصر امیریه شهر لامرد در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت: 20:00

کد مطلب 3815- ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۲۲

ایستگاه بزرگ صلواتی لبیک یا امام؛

کلیپ/ هنگامه ی استقبال است

گروه چندرسانه ای لامرود به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد سراسر نور صاحب الزمان در کلیپ تصویری سه دقیقه ای بخشی از زحمات و تلاش های هیئت فاطمیون لامرد در راه اندازی ایستگاه بزرگ صلواتی لبیک یا امام را به تصویر کشیده است.

برای دانلود فایل تصویری اینجا را کلیک کنید

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت: 19:17

کد مطلب 3814- ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵:۱۵

حجت الاسلام بدیعی، امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا:

ما برای تبیین نظریه مهدویت در جهان چه کرده ایم؟

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بدیعی امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، ضمن انتقاد نسبت به آمادگی و زمینه سازی افکار عمومی برای ظهور حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: دایره ای که برای موضوع مهدویت ترسیم کرده ایم در حد و اندازه ای نیست که بتوان افکار عمومی را برای زمینه سازی انقلاب جهانی و ایجاد شوق برای آن بسیج کرد. ما منتظریم تا امام بیایند و با معجزه و کرامت بجنگند و حکومت واحد جهانی را تاسیس کنند و کلیدش را به دست ما بسپارند تا خوش و خرم زندگی کنیم! و اکنون نیز وظیفه ای بیشتر از دعا نداریم!

لامــــــرود به نقل از شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بدیعی، طی سخنرانی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با موضوع «نظریه حکومت جهانی اسلام از اندیشه تا عمل» گفت: خداوند در آیه ۱۲۸ سوره اعراف می فرماید: «قَالَ مُوسَی لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُهَا مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ» بی تردید ظهور منجی انسا ن ها و بازگشت آخرین حلقه از سلسه امامت از مسلمات اسلام و از مهمترین اعتقادات شیعیان است. تاسیس حکومت جهانی اسلام نیز از مهمترین شاخصه های ظهور و حضور موعود نجات بخش اسلام است؛ براساس آموزه های اسلام چنین حکومتی با ویژگی هایی همچون عدالت اجتماعی، صلح جهانی و رفاه عمومی در زمان آخرین امام یعنی حضرت حجه ابن الحسن المهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف- تاسیس خواهد شد و برابر روایات رسیده از پیامبر اسلام –صل الله علیه و آله و سلم-، موعود آخرالزمان، جهان را پس از ظلم و ستم فراگیر از عدل و داد پر خواهد نمود.


او افزود: پیشینه این نظریه  به زمان حضور رسول اسلام –ص- یعنی ۱۴ قرن پیش برمی گردد. قدمت این نظریه یا به عبارت دقیق تر قدمت این بشارت به اندازه قدمت دین اسلام است. همه ادیان، داعیه دار حکومت واحد جهانی در آخرالزمان هستند؛ اما در این میان، اسلام به صورت جدی و بسیار روشن نظریه پردازی کرده است. اسلام، حکومت واحد جهانی را بسیار روشن ترسیم کرده، راه‌های رسیدن به آن را بیان و رهبری و اهداف قیام، سرزمین های استراتژیک، نشانه های نزدیک شدن و… را کاملاً بیان کرده است. قرآن و سنت دو منبع اصلی اسلام، درباره حکومت واحد جهانی سخن فراوان دارند و در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء آمده است: «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»


او مهم‌ترین تأیید برای مفهوم این آیه و تایید جهانی بودن حکومت منجی موعود را آیات و روایات متواتری دانست که خاتمیت و جهانی بودن اسلام را اعلام می کند و تصریح کرد: حکومت مهدوی، ادامه حکومت نبوی است که هم قابلیت های جهانی شدن را دارد و هم تجربه آن ‌را؛ مهمترین و کلیدی ترین عنصر این بشارت تاسیس حکومت عدالت محور جهانی است که صالحان و دینداران مدیران آن خواهند بود.


امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، در پاسخ به سوالی مهم و کلیدی مبنی بر اینکه علیرغم این گذشته طولانی و بزرگی و اهمیت گوینده آن و عمق اعتقادی مسلمانان به آن، تا چه اندازه  توسط اندیشمندان مسلمان جدی گرفته شده است؟ ما برای تبیین این نظریه در جهان چه کرده ایم؟و تا چه اندازه این بحث را باور کرده ایم؟ چند کتاب و مقاله با زبان های زنده دنیا نوشته و منتشر کرده ایم؟چند درصد از جامعه یک و نیم میلیاردی مسلمانان از آن اطلاع کافی دارند؟ چند مجله و هفته نامه و یا ماهنامه جهانی منتشر کرده ایم؟ چند موسسه بین المللی برای آن تاسیس کرده ایم؟ایا دکترین مهدویت و تاسیس حکومت جهانی عدالت محور او را تدوین کرده ایم؟چند کنفرانس و نشست علمی در دنیا جهت تبیین و القائ این نظریه برگزار کرده ایم؟ مهمترین موضوعی که ما ذکر کرده ایم موضوع زمینه سازی برای ظهور است اما زمینه سازی یعنی چه؟ شاید زمینه سازی مهمترین و ظیفه ما باشد اما این زمینه سازی چگونه باید معنی کنیم؟ گفت: عده ای زمینه سازی را به اصلاح اخلاقی و توسعه اخلاق در جامعه تفسیر می کنند و عده ای زمینه سازی را به تاسیس حکومت دینی تفسیر می کنند. برای مثال علامه حسن زاده می فرمایند انقلاب اسلامی ظهور صغرای امام است یعنی با انقلاب و تاسیس حکومت اسلامی همه مقدمات فراهم شده است؛ ما همه این ها را معطوف به جامعه شیعه می دانیم یعنی شیعه باید حکومت یا آمادگی معنوی داشته باشد؛ این درحالی است که امام علیه السلام موعود امم است، ظهور امام مختص اسلام یا تشیع نیست و لازمه پذیرش موعود زمینه سازی برای یک آمادگی جهانی است و این آمادگی باید در همه ابعاد فکری، معنوی و ساختاری باشد.


بدیعی ادامه داد: در حقیقت می توان گفت انتظار همان زمینه سازی در همه ابعاد است لذا زمینه سازی از نگاه دیگری به معنای فراهم ساختن شرایطی است که اگر او بیاید امرش زمین نمی ماند و می تواند رسالتش را اجرا کند بنابراین ما به اندازه ای که آمادگی و زمینه سازی کرده ایم به ظهور نزدیک هستیم.


او نسبت به آمادگی و زمینه سازی افکار عمومی برای ظهور انتقاد و اظهار داشت: واقعیت این است که در میان مذاهب اسلامی، شیعیان بیشترین توجه را به موضوع مهدویت و موعود نجات بخش آخرالزمان نموده اند و راز این توجه نیز تاکید امامان شیعه بر اصل موضوع و بیان جزییان آن توسط امامام معصوم -علیهم صوات الله- می باشد. با این همه دایره ای که برای موضوع مهدویت ترسیم کرده ایم در حد و اندازه ای نیست که بتوان افکار عمومی را برای زمینه سازی انقلاب جهانی و ایجاد شوق برای آن بسیج کرد. بیشتر مباحث در منابع شیعه، به علایم و نشانه های ظهور و دوران پس از تاسیس حکومت جهانی برمی گردد و کمتر مطلبی را می توان یافت که به موضوع زمینه سازی و راهکارهای آن در حد و اندازه جهانی پرداخته باشد.


اگر نیم نگاهی به جهان معاصر داشته باشیم و نقش مسلمانان در ایجاد آن را واکاوی کنیم کم کاری و محدودیت نگاه اندیشمندان مسلمان را بیتشر درک خواهیم کرد.


امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، افزود: بدیهی است بنیان حکومت واحد جهانی نیازمند نهادها و موسسات جهانی است که جهان را در نگاه یک کشور واحد ببیند و مشکلات گوشه و کنار دنیا را مشکلات کل جهان ببیند. از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون سیاستمداران دنیا به این نتیجه رسیدند که رفع مشکلات کشورها نیازمند نگاه یکپارچه به مشکلات جهان است به عبارت دیگر نا امنی و فقر در یک کشور قطعا در مرز جغرافیایی همان کشور نخواهد ماند. همانگونه که نا امنی و فقر ریشه در آن کشور خاص ندارد و محدود به آن نیز نخواهد شد. بنابراین سیاستمداران دنیا به فکر تاسیس نهادهای بین المللی افتادند که بتواند مشکلات انسان ها در سطح جهان را رصد و چاره انیشی نماید. تاسیس جامعه ملل یا مجمع اتفاق ملل، (یک سازمان بین‌المللی میان‌دولتی بود که در نتیجه امضای عهدنامه ورسای، در طی سال‌های ۱۲۹۸ تا ۱۲۹۹ خورشیدی تأسیس شد. این سازمان جهانی تا سال ۱۳۲۴ خورشیدی، رسمیت اجرایی داشت، که در طی این مدت، به تناوب ۵۸ عضو داشت، که ۴۲ عضو از این ۵۸ عضو، از جمله ایران به عنوان عضو اصلی و مؤسس به فعالیت می‌پرداختند). سپس به تاسیس سازمان ملل متحد،( در سال ۱۹۴۵) دادگاه لاهه، سازمان بهداشت جهانی، پلیس بین الملل یا اینتر پل و صلیب سرخ از جمله نهادهایی با اهداف و کارکرد جهانی هستند پرداختند.


بدیعی ادامه داد: گام دومی که با هدف جهانی سازی و نگرش یکپارچه به معضلات جهانی برداشته شد انعقاد قراردادها و کنوانسیون های بین المللی است که با هدف یکسان سازی قوانین در عرصه بین الملل صورت گرفت و تا کنون دهها بلکه صدها قرارداد، کنوانسیون و پروتکل و معاهده بین المللی نوشته شده و در سطح بین المللی در حال اجراست. هدف از بیان موارد بالا این بود که ببینیم ما به عنوان مسلمان و شیعیانی که از نظریه یا بشارت ۱۴۰۰ ساله حکومت جهانی مصلحان برخوردا بوده ایم و آن را به رخ دیگران نیز کشیده ایم چه نقشی در تاسیس نهادها و موسسات بین المللی داشته ایم؟ اساسا چقدر به این موضوع فکر کرده ایم؟ مگر نه این است که تاسیس نهادهایی با کارکرد بین المللی و نوشتن قوانین و کنوانسیون های بین المللی گام اول در تاسیس دولت فراگیر جهانی است؟


او با بیان اینکه کشورهای اسلامی نقش مهمی در تاسیس هیچ نهاد بین المللی نداشته اند، گفت: غربی ها برای هماهنگی و رفع مشکلات مالی بشر «بانک جهانی»، برای مشکلات حقوقی و دعاوی دنیا «دیوان بین المللی دادگستری» و  «دادگاه لاهه» و «دادگاه بین المللی کیفری»، برای رفع مشکلات اشتغال جهانیان«سازمان بین المللی کار»، برای رشد کودکان دنیا «یونیسف» یا پیمان نامه حقوق کودک، و برای بهداشت جهانی «سازمان جهانی بهداشت» تاسیس کردند حتی برای مبارزه و دفاع از مرزهایشان نیز پیمان نامه نوشتند و سازمان هایی چون «ناتو» تاسیس کردند و در گامی بلندتر مرزهایشان را برداشتند و جابجایی انسان، کالا و پول را آزاد کردند.

مجلس واحد تاسیس کردند و مشق حکومت جهانی را در سطح ممکن آن که اروپا بود، انجام دادند؛ اما ما هر روز مرزهایمان را بلندتر کردیم و انگار نه انگار که انما المومنون اخوه برای ما نازل شده! ما در تاسیس کدام نهاد یا سازمان بین المللی نقش داشته ایم؟ غربی ها در تاسیس شرکت های تجاری و بنگاه های اقتصادی نیز نگاه جهانی داشته اند که توانسته اند برند های معروف دنیا را از آن خود کنند و در مقیاس بازار جهانی کالا تولید کنند و به فروش برسانند و برای انتقال کالا از نقطه ای به نقطه دیگر جهان کشتی ها و هواپیماهای غول پیکر ساختند. به جرات می توان گفت که کشورهای اسلامی نقش مهمی در تاسیس هیچ نهاد بین المللی نداشته اند.


امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، با اشاره به اینکه صرف اندیشه تاسیس حکومت واحد جهانی برکات زیادی دارد ولو در حد یک آرزو باشد، اظهار کرد: حکایت ما بی تشبیه به حکایت همراهان موسای پیامبر -علی نبینا و علیه السلام- نیست که به موسی گفتند تو وارد شهر شو و بجنگ اذهب انت و ربک انا ههنا قائدون! گویا ما نیز منتظریم تا امام بیایند و با معجزه و کرامت بجنگند و حکومت واحد جهانی را تاسیس کنند و کلیدش را به دست ما بسپارند تا خوش و خرم زندگی کنیم! و اکنون نیز وظیفه ای بیشتر از دعا نداریم. نگاه جهانی و مدیریت یکپارچه جهان فی نفسه برکات و نتایج خوبی به همراه دارد و مومنان و دینداران را از رکود انتظار منفعلانه به انتظار عملگرایانه وا می دارد.


بدیعی در پایان گفت: ظهور امام عصر(عج) و تاسیس حکومت جهانی مستلزم سه اراده است؛ اراده الهی، اراده امام و اراده مردم. «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم؛ تغییر در افکار و اندیشه مقدمه تغییر در عمل است» بایستی این حقیقت و بشارت را باور کنیم و این باور را به فرزندانمان تلقین کنیم که آینده جهان از آن ماست پس برای ساختن آینده روشن آستین همت را بالا بزنیم و در همه برنامه هایمان تنها آینده شهر و روستا و یا آینده کشور خود را نبینیم بلکه برای آینده جهان برنامه ریزی کنیم.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت: 14:21

کد مطلب 3811- ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۲۴

امام جمعه لامرد:

مجلس شورای اسلامی، نیازمند نیروی کارآمد و با تجربه است

امام جمعه لامرد: 75 درصد از نیرو های مجلس جدید تجربه کار در مجلس شورای اسلامی را ندارند.

لامـــــرود/سید محمد حقایقی - حجت الاسلام سید علی اصغر هاشمی شهیدی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر لامرد با اشاره به آغاز مجلس جدید در آینده نزدیک، اظهار کرد: 75 درصد از نیرو های مجلس جدید تجربه کار در مجلس شورای اسلامی را ندارند و کرسی های مجلس نیازمند نیروی کارآمد و با تجربه است.


امام جمعه لامرد دولت را مورد خطاب قرار داد و گفت: دولتی که در سایه بخواهد حرکت کنند را نمی خواهیم بلکه نیازمند دولتی هستیم که مصوبه های آنان در خانه ملت برای ملت توفیقاتی داشته باشد.


هاشمی شهیدی خطیب نماز جمعه لامرد با تاکید بر اینکه اخلاق اسلامی و الهی سر لوحه کار همگان قرار گیرد، خاطر نشان کرد: باید از بروز مسائلی همانند قاچاق ، گران فروشی و... که به افراد جامعه ضرر خواهد رساند، جلوگیری شود.
امام جمعه جنوبی ترین شهر فارس با بیان اینکه شهرستان لامرد دارای مردمیی خون گرم و ولایت مدار است، افزود: مسئولین باید قدر این مردم را بدانند و باند های تفرقه افکن و ... از میان برداشته شود.


ولادت سراسر نور حضرت مهدی موعود ( عج) محور دیگر سخنان هاشمی شهدی قرار گرفت و وی با عرض تبریک بر عموم شیعیان و مردم شهرستان لامرد، عنوان کرد: یکی از اعمال ما انتظار فرج است به صورتی که تمامی مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ما باید زمینه ظهور را فراهم کند.


خطیب نماز جمعه لامرد ادامه داد: انتظار ظهور یعنی با تمام قدرت اسلام را بشناسیم و در مسیر ولایت گام برداریم.
امام جمعه لامرد با بیان اینکه انقلاب ایران، انقلابی جهانی بود، تصریح کرد: با حمایت سربازان امام زمان (عج)، قدرت های جهان نتوانستند سوریه را نابود کنند و مدافعان حرم با تکیه بر ایمان و تقوا خود توانستند ابر قدرت ها را نابود سازند.


وی همچنین با اشاره به روز فتح و پایداری ابراز کرد: روز فتح خرمشهر، روزی است که به یقین می توان گفت قدرت های نظامی همچون آمریکا ، شوروی که از صدام حمایت می کردند شکست خوردند.


شهیدی خطاب به مسئولان فرهنگی شهرستان لامرد گفت: با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه قرآنی است ، باید در ماه های شعبان و رمضان برناه های خوب قرآنی برنامه ریزی شود.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت: 5:28

کد مطلب 3812- ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱:۲۵

گزارش تصویری/

اجرای تئاتر خسیس در لامرد

نمایش کپی خسیس برابر مولیر نیست به نویسندگی میلاد اکبرنژاد و کارگردانی گلناز صفوی ای روزها در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد به روی صحنه رفته است.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت: 5:28